19 september 2013

DIY | Wie de broek past...

Jongens, ik heb nog een hoop te leren over het maken van tutorials. Mijn plan was om te laten zien hoe je een (oude) broek van baggy naar skinny kan krijgen. Dat is half gelukt... Ik heb namelijk maar drie foto's gemaakt. Drie! Lekker bezig, Lon. Maar ik ga ze toch met jullie delen, want de rest van de stappen kan ik gewoon opschrijven.

Allereerst de benodigdheden: een broek die je te wijd vindt, een strakke broek die je goed past, een naaimachine en naaibenodigdheden.
1. Doe beide broeken binnenstebuiten en leg de goed passende broek op de te wijde broek. Zorg dat de buitenste naden op elkaar liggen.
2. Markeer met krijt of stift of wat dan ook de omtrek van de goed passende broek op de andere broek, dit wordt te lijn waarlangs je gaat naaien.
3. Naai langs de net getekende lijn. Zorg dat je de grootst mogelijke steek gebruikt, zodat je het makkelijk kan uithalen als het mis gaat.
4. Trek de broek aan zonder stof weg te knippen. Nu zijn er twee opties: je broek zit goed en je bent tevreden met het resultaat (zie stap 6) óf je broek is nog niet helemaal naar je zin (zie stap 5).
5. Kijk waar je broek te strak of te los zit: haal de draad uit en naai opnieuw totdat je tevreden bent. Dit kan wat tijd kosten, ik heb twee uur zitten stoeien met mijn broek, maar het uiteindelijke resultaat is het waard!
6. Zorg dat je naden stevig vastzitten of ga er nog een keer overheen met een kortere steek. Knip de extra stof weg. Je bent nu klaar! Draag je nieuwe oude broek met trots!

Succes ermee, dames!
♥ Lonneke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten