23 september 2013

The Fantastic Mr. Wes Anderson

Er zijn dingen in het leven waar je gewoon bij moet zijn geweest. En één van die dingen was de Wes Anderson-crafternoon bij Elle Aime afgelopen zondag. Als je nog nooit van hem hebt gehoord: Wes Anderson maakt films. Moonrise Kingdom, Rushmore en The Royal Tenenbaums behoren allemaal tot zijn oeuvre, stuk voor stuk geweldige films. En ook allemaal erg geschikt voor verkleedpartijtjes. Dat had Laura Manuels van Elle Aime ook goed gezien. Van 17 tot en met 22 september was het daarom Wes Anderson in haar supergezellige winkeltje. Natuurlijke waren er een heleboel Wes Anderson spulletjes te koop (broches, vlaggetjes, kaarten, kettingen, en ga zo maar door), maar als hoogtepunten had ze ook een themafeestje en crafternoon georganiseerd.
De 'badges' zijn gemaakt van papier. Plakbandje erachter en klaar is Sam!
Verkleden als je favoriete personage was zeer gewenst! Het kostte me niet veel moeite om mama over te halen en al snel besloten we om als Suzy en Sam van Moonrise Kingdom te gaan. Hoewel ik niet vies ben van een flink potje knutselen was ik nog nooit naar een crafternoon geweest, dus van tevoren was ik best benieuwd hoe het eraan toe zou gaan. Ik kan jullie vertellen dat ik niet teleurgesteld ben! De hele winkel was omgetoverd in een Wes Anderson paradijs, in het midden stonden tafels vol met lintjes, tapejes, draadjes en niet te vergeten hele lekkere zelfgebakken cakejes en koekjes (ook in thema uiteraard).
Wasbeer cupcakes, limo in een potje en lekker haken!
Er waren DIY-pakketjes te koop, zodat je meteen aan de slag kon gaan met fröbelen. Het zag er geweldig uit! Dus zo hebben we gezellig een paar uurtjes doorgebracht met kletsen, eten en drinken, en natuurlijk haken/borduren/knippen/plakken. Ik heb een haak-je-eigen-vossentelefoonhoesje-pakketje gekocht, maar je kon ook een broche of Peter Pan-kraagje maken.
Het patroon is bedacht door Laura's moeder! Awesome, right?
De goodiebag: knutselspulletjes, briefpapier, stickers en een kettinkje!
Als afsluitende verassing had ze ook nog schattige goodiebags gemaakt voor iedereen! Toen we thuis waren heb ik geloof ik wel tien keer tegen mama gezegd hoe gaaf ik de middag vond (ze kon  het alleen maar met me eens zijn). Tot zover mijn eerste crafternoon-avontuur, zeker voor herhaling vatbaar! Ben jij wel eens naar een crafternoon of zoiets geweest? Ook meteen zo enthousiast? :)
De etalage! Hoe vet is dit, jongens?
Naast dat Laura supertoffe evenementen zoals deze organiseert, worden er ook creatieve workshops in haar winkel gegeven. Als je zelf eens een kijkje wil nemen bij Elle Aime (wat ik je van uit de diepste grond van mijn hart kan aanbevelen), het adres is:
Zwaanshals 271b
3035 KG Rotterdam
En de website voor meer informatie: www.elleaime.nl (haar instagram is ook heel leuk: @shopelleaime).


♥ Lonneke

1 opmerking:

  1. Wow! You look so cute! Fantastic stuff and great post! : )

    BeantwoordenVerwijderen