14 oktober 2013

Kamertje Verhuren

Pas als je op kamers gaat merk je hoeveel spullen je eigenlijk hebt. En ik heb echt een heleboel zooi! De afgelopen weken is het mijn doel geweest om zoveel mogelijk weg te doen of op te bergen en dat lukt al aardig. Daarom leek het me leuk om jullie een kijkje in mijn kamer te geven! Dit zijn de hoekjes en plankjes die al netjes opgeruimd zijn.

De plank op de foto hierboven is voor de helft eten en voor de andere helft naaien/knutselen. De drie mokken gebruik ik eigenlijk niet zoveel en stonden alleen maar plek in te nemen in de eetkamer. M'n ontbijtgranen hou ik ook op m'n kamer want daar ontbijt ik meestal. In de grote glazen pot (kringloop €3,-) bewaar ik buitenlands geld en eurocenten. De kwartetkaart zat in de crafternoon goodiebag. In de potjes zitten strikjes en daarnaast staat mijn naaidoos. De kast is van Ikea trouwens!

Op mijn vensterbank vind je mijn drie cacti (die wonder boven wonder nog steeds leven!) en wat boeken. Ik vond het wel gezellig om ze zo in het hoekje neer te zetten. Bovenop de stapel prijkt het eiffeltorentje dat ik meenam uit Parijs afgelopen zomer!

Mijn bureau heeft een gouden sfeertje. De plantenpot heb ik bij de kringloop vandaan gehaald en bevat een heleboel pennen, stiften en scharen. Het konijntje bewaakt de notitieblaadjes. En ondertussen istie ook nog eens hartstikke schattig!

Dit is m'n gallery-wall! De laatste keer dat ik er wat van heb laten zien was hier, maar alles hangt nu dus netjes aan de muur. De grote print is van Ikea, De zwart/witte van Gandalf en de dwergen van Etsy (nerd-alert!) en de rest is zelfgemaakt of niet te koop... De lichtjes hangen hier het hele jaar door voor de Tumblr-sfeer :)

Dit is mijn plank met 'bijzondere' boeken. Achter de linker stapel staat een boek over het ontwerp van de Disneyfilm Tangled, ik vind animatiefilms echt heel erg interessant! Op de stapel staat mijn 'L', weet je nog? Verder heb ik hier strip- en kunstboeken. De rechter stapel bestaat alleen uit kunstboeken en doos met dingetjes van vroeger. Creepy John Travolta mag natuurlijk niet ontbreken op deze foto!

Nog meer schilderijen en posters! Het patroon op deze muur heb ik zelf gemaakt met sjablonen en verf. Wat een werk was dat! Maar ik ben er erg blij mee. De poster heb ik in Berlijn gekocht en is lekker vrolijk! Daaronder een ingelijste poster van Ambird en een schilderijtje dat ik ooit eens op tekenles heb gemaakt.

Houden jullie er ook zo van om je kamer gezellig te maken? Als ik niet zou oppassen, zou ik al m'n geld in Ikea uitgeven. No problem at all! Nu is het mijn missie om zo min mogelijk spullen te hebben. Dus eerst wat weggooien/weggeven en dan mag er pas weer geshopt worden. Hebben jullie nog tips?

♥ Lonneke

P.S. Ik ga m'n kamer niet verhuren dus, ik had gewoon even een titel-crisis #thestruggle

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen