10 oktober 2013

REVIEW | Tony's Chocolonely Melk & Koek & Chilipeper

Een hele poos geleden heb ik ooit al in een Five Things post van mijn liefde voor Tony's Chocolonely getuigd. Nu ze weer drie nieuwe Limited Editions hebben gemaakt vind ik het niet meer dan logisch om ze reep voor reep te reviewen.

Laten we bij het begin beginnen, de melkchocolade. Niet alleen hartstikke eerlijk, ook nog eens hartstikke lekker! Zulke romige chocola heb ik nog nooit bij een ander merk geproefd. Dus als jij meer 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' bent, probeer dan zeker is de gewone melk, pure en witte repen.
Maar goed, wij eten door. De romige melkchocola smelt in onze monden en dan... de crunch van koek! Ik dacht dat het een soort speculaas was, maar op de site staat dat het kandijkoek is. Ook goed. Superlekker in combinatie met de chocola (en een grote kop thee!). Je zit dus lekker te genieten en dan ineens denk je: 'Hela! Zou er niet iets van chilipeper in moeten zitten?' Je wil al aanstalten maken om je wikkel op te snorren en dan ineens verspreidt zich een aangename hitte in je mond. De chili! Daar issie dus! 
Van tevoren vroeg ik me af of je de rest van de reep nog wel zou proeven door de chilipoeder, maar dat valt dus heel erg mee, omdat je die pas naderhand proeft. En het is niet heel hot, meer een prettige warmheid.

Ik vind het echt een reep die je iedereen wil laten proeven, omdat het een onverwachte combinatie is. Als ik hem moest vergelijken met de (naar mijn mening) ultieme smaakcombinatie van witte chocola, cranberry en poprocks zou ik deze reep een 7,5 geven. Hij is echt heerlijk, maar de extra ingrediënten geven deze reep niet echt de wow-factor die witte chocola, cranberry en poprocks wel had!
De limited edition repen zijn te koop bij Wereldwinkel, Waar, Marqt en kadoshops.

♥ Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen