16 december 2013

Chocolademelk (met een twist)

Hoe vaak heb ik het al wel niet over chocolademelk gehad de afgelopen maand? Het staat me zo bij dat ik zeker een paar keer heb laten doorschemeren dat dit drankje echt bij de winter hoort voor mij. Net als bij koffie kan je ook lekker variƫren en experimenteren met je warme choco, ik heb ze nog niet allemaal uitgeprobeerd, maar de winter is nog jong!

Wat heb je allemaal nodig voor een kop chocomel extraordinaire?
Mugs

(So sorry voor de enorm slechte grap) Kies een leuke mok uit en maak chocolademelk volgens jouw favoriete recept. Ik ben een poederliefhebber, maar je kunt ook van die chocoladeblokjes op een stokje, cacaopoeder of koetjesrepen (dat lijkt me ook erg lekker) gebruiken.
Dan wordt het tijd voor mijn favoriete onderdeel... gooi er allemaal lekkere dingen in!
Laten we beginnen met wat voor de hand liggende opties:

Marshmallows ♥
Een klassieker, maar mag desalniettemin niet vergeten worden. Voor de echte keukenprinsessen is daar ook nog de optie om de marshmallow zelf te maken.
Zuurstokken ♥
Volgens mij noemen ze deze smaak in Amerika 'peppermint', toch wel iets anders dan onze pepermuntjes! De zuurstok maakt je drankje lekker zoet en het ziet er totaal 'instagram-worthy' uit ;)
Huisje van koek ♥ Dit heb ik nog nooit gemaakt, maar het ziet er zo lief uit! Als je niet weet waar ik het over heb, zie hier.
Kaneel ♥
Door kaneel in je melk te doen geef je het een kruidig smaakje, dat echt goed bij kerst past. Je kan het ook op je slagroom strooien voor een subtieler smaakje.
Karamel ♥
Roer een scheutje karamelsaus door de chocolademelk! Doe er een snufje zeezout doorheen voor een Salted Caramel Hot Chocolate. Dit wil ik zeker nog een keer proberen.
Pindakaas ♥
In Amerika lijkt pindakaas en chocolade een onlosmakelijke combinatie te zijn. Niet verwonderlijk dus dat ze het kleverige goedje ook in hun chocolademelk gooien! Gewoon een lepel pindakaas door de warme melk roeren, zodat het oplost. Ik moet zeggen, het maakt me wel nieuwsgierig...

Als laatste is het natuurlijk verplicht een flinke dot slagroom op je creatie te spuiten en je voor te bereiden op de smaaksensatie van je leven!

Wat doe jij het liefst door je chocolademelk? Ik ben van de zuurstokken, maar die pindakaascombi klinkt ook wel lekker...
♥ Lonneke





Geen opmerkingen:

Een reactie posten