11 december 2013

DIY | Geometrische Kerstkrans

We blijven nog even in het kerstdecoratie sfeertje. Wat hoort er nou meer bij kerst dan een kerstkrans? Oké, eigenlijk een heleboel dingen, maar een kerstkrans ook.
Toen ik deze krans vond wist ik meteen dat ik hem moest maken. Hij is cool en modern, niet te lastig en ziet er gewoon heel erg vet uit.
Ik heb dit ontwerp absoluut niet zelf bedacht, maar gewoon de instructies van Vintage Revivals gevolgd. Het filmpje dat Mandi heeft gemaakt is ook heel erg handig, dat zal ik onderaan invoegen. Er staan trouwens nog veel meer leuke DIY's op deze site!
Ik ben op jacht geweest naar de benodigde materialen (heb nog geen Target gespot in Nederland) en heb de rietjes gevonden bij de Flying Tiger (100 stuks voor €1,-) en het metaaldraad bij Pipoos (26 gauges, 22 meter voor €3,50). Het draad is dus iets dunner dan wordt aangeraden, maar het werkte wel gewoon.
Mandi heeft haar rietjes op 4,5 inch (11,4 cm) afgesneden, ik op 10 cm (gewoon wat makkelijker te meten). Je kan natuurlijk helemaal zelf beslissen hoe groot je krans wordt, maar 10 of 11 cm geeft wel een gemiddeld kransformaat.
Qua tijd ben ik er denk ik anderhalf uur mee bezig geweest. Op een gegeven moment werk je op een automatische piloot, dus je kan lekker een filmpje kijken ondertussen.
Ik ben  super tevreden over het resultaat! Ik vind het 3d effect dat hij geeft op de muur echt heel erg tof. Moet alleen nog wel een ander ophangsysteem zien te vinden...
En als je vragen hebt over de engelse instructies of iets niet begrijpt, ik beantwoord ze graag!


Wat vinden jullie van dit project?
♥ Lonneke



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen