4 december 2013

INSPIRATIE | Cadeautjes Inpakken

Als je een cadeautje geeft gaat het in de eerste plaats om de inhoud, maar het uiterlijk van het pakketje speelt ook een grote rol. Door je cadeautjes mooi en bijzonder in te pakken kun je laten zien dat je echt bezig bent geweest met het cadeau en dat je wilde dat het er mooi uitzag! Op Pinterest kun je de meest fantastische inpakmanieren te vinden. Ik zal een paar van mijn favorieten delen.
Zoals je ziet hou ik ervan om mijn cadeautjes zo natuurlijk mogelijk te houden. Bruin inpakpapier zorgt voor een rustige achtergrond zodat je lekker los kunt gaan met de linten en labels. De vlaggetjes lijken me erg leuk voor een verjaardagscadeau, en het dennentakje is juist weer leuk voor Kerst of Sinterklaas. Je kan ook tekenen of stempelen op het bruine papier. Het eikeltjespatroon vind ik echt heel erg leuk bedacht! 
En laten we niet de labels vergeten! Je kunt er een lieve boodschap op schrijven of (voor Sinterklaas) een kort gedichtje over de inhoud van je cadeau. 
Dit is hoe ik dit jaar mijn cadeautjes heb ingepakt. Bruin papier (check), lintje (check) en stempels om het papier te versieren. Het is wel een beetje eenvoudig, maar al het harde werk zit natuurlijk in de surprise :) Het zou leuk zijn om er nog iets van een takje groen bij te doen, maar dat werkt nou eenmaal niet als je cadeautjes van tevoren inpakt...

Zal ik je trouwens eens wat verklappen! Voor dit papier heb ik gewoon oude tassen gebruikt van onder andere de Primark. Het lintje is van de Flying Tiger en was dus ook heel goedkoop. Goed voor de portemonnee, goed voor het milieu én het ziet er ook nog eens heel schattig uit :)

Besteed jij ook zoveel aandacht aan het inpakken van cadeautjes?
 ♥ Lonneke

2 opmerkingen:

  1. Ik besteed meestal veel aandacht aan het inpakken van cadeautjes, vind ik echt een van de tofste dingen om te doen. Zo leuk om een mooi ingepakt cadeautje weg te geven! :D

    BeantwoordenVerwijderen