7 januari 2014

Goede Voornemens

Daar gaan we weer! Het is een nieuw jaar, tijd om alles he-le-maal om te gooien en je leven opnieuw te beginnen als de beste jij die je kan zijn. Althans, dat proberen we om er na twee weken achter te komen dat het helemaal niet zo leuk is om niet meer te snoepen/roken/sportschool te skippen en dat het leven niet ineens makkelijker wordt wanneer we een slechte gewoonte opgeven.
Vorig jaar had ik al besloten dat goede voornemens gewoon stom zijn en introduceerde ik op revolutionaire wijze een nieuw concept: elke maand nieuwe goede voornemens. Hoe lang ik dit volgehouden heb? Maar liefst twee maanden. Dus dat zegt ook wel weer iets.
Ik blijf erbij dat je niet persé een nieuw jaar nodig hebt om iets te veranderen aan jezelf, maar dit jaar heb ik wel een paar doelen voor mezelf opgesteld. En ik zeg nu wel 'een paar', eigenlijk bedoel ik 'als niemand ho zegt kan ik nog wel drie kantjes vol pennen'. Hopelijk ben ik niet de enige met dit probleem...
Doelen, dus. Doelen zoals: maak meer. Lees meer (ik ga een begin maken met mijn leeslijst voor 2014, dus die komt nog). Leef bewust (hieronder vallen onder meer sport en koopgedrag, hoezo lekker specifiek). Maak foto's en hang ze op of gebruik ze.
Dit zijn vier puntjes waar ik dit jaar op wil letten. Drie ervan zijn redelijk praktisch, 'leef bewust' en ik moeten nog aan elkaar wennen. Komt vast wel goed.

Dat maak meer is in ieder geval al goed van start gegaan, van het weekend heb ik een laptophoes in elkaar gezet voor mijn gigantische 17" laptop. Het stofje is heerlijk zacht, maar nog wel heel erg grijs. Daar moet ik nog wat voor verzinnen...

Ik wens jullie allemaal een geweldig 2014 toe! May it be your best one yet!
♥ Lonneke


1 opmerking:

  1. Hello!

    Ziet er goed uit die laptophoes! Goed begin van het jaar!
    X
    Esmeralda

    BeantwoordenVerwijderen