27 februari 2014

DIY | Crop Top

van SAAI naar NAAI(S)
Ik ben vast niet de enige die nog kleding heeft van vijf jaar geleden (of ouder). Het zijn van die dingen waarvan je wéét dat ze echt lelijk zijn geworden, maar die je blijft dragen.
Zo ook dit gestreepte shirt, dat al een paar keer op de blog is verschenen. Ik heb het gekocht voor m'n PWS-presentatie in de zesde en nu ik het opschrijf besef ik hoe lang geleden dat wel niet is...
Een paar weken geleden had ik dan eindelijk de moed om het op de 'dit moet weg'-stapel te leggen, totdat ik bedacht dat het nog best wel leuk zou kunnen zijn om er een crop top van te maken. (Het is nog niet helemaal warm genoeg voor blote buikjes, maar het zonnetje scheen dus ja... het is beter om voorbereid te zijn.)
Zo gezegd, zo gedaan, shirt weer van de stapel, schaar erbij en hier zijn we dan. Resultaat: een leuk nieuw shirt om alvast in zomerse (lentese?) sferen te komen!

Er ligt hier wel netjes een meetlint op tafel, maar eigenlijk heb ik het shirt gewoon aangedaan en met krijt aangegeven waar ik het wilde knippen. Zo zie je meteen hoe het staat en vooral: geen gedoe.
De stof van mijn shirt rafelt niet, maar rolt op als je het afknipt. Ideaal, want je hoeft geen zoompje te naaien (waar ik wel van uit ging). Ik heb aan de zijkant het opgerolde gedeelte vastgezet met een paar steken, anders ging het een beetje raar naar buiten staan.
De mouwen waren vooral een kwestie van knippen, aandoen, kijken en dit tien keer herhalen. Hier is het wel handig om een meetlintje te gebruiken, want twee verschillende mouwlengtes aan één shirt is nog steeds niet in de mode...
Und voilà! Je hebt zojuist je oude, lelijke shirt getransformeerd in een nieuwe, hippe crop top voor de zomer! 
Mijn crop top is nu al lekker zacht van al het wassen, dus heeft hij ook een beetje de vintage-look die je nu overal ziet. Ik ben er echt heel blij mee en heb hem niet meer uitgedaan sinds hij af was. 
Hé, de zon schijnt en mijn kamer is lekker warm, dus ik mag me best vijf maanden in de toekomst wanen!  

♥ Lonneke


2 opmerkingen:

  1. this is awesome! i have a striped sweater that i've been wanting to do this to but i was nervous i'd ruin it, haha. this gave me some confidence :)

    xo marlen
    Messages on a Napkin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. i'm so glad! i was a bit nervous too but sometimes you just have to take your scissors and cut! :) x

    BeantwoordenVerwijderen