12 februari 2014

DIY | Hartige Speldjes Met Lieve Woorden

Het is alweer veel te lang geleden dat er een DIY is verschenen op Pocketfullofsparkles, maar Valentijnsdag geeft natuurlijk genoeg aanleiding om weer eens wat leuks te gaan knutselen. Als je net als ik geen vriendje of secret crush hebt, kan je al je liefde focussen op de special ladies in je leven: moeders, vriendinnen, nichtjes, tantes, wat zou je zonder ze moeten?
Deze speldjes zijn een leuke manier om ze te laten weten hoe bijzonder ze zijn! Je kan zelf bepalen wat je je hart wilt laten zeggen. Enne, het is helemaal niet erg om er ook een voor jezelf te maken hoor!

Wat je nodig hebt:
Krimpplastic, te koop bij o.a. bij Pipoos// Lijmpistool, te koop o.a. bij de Xenos// Schaar// Speldjes, eurowinkel// Liniaal// Kleurpotloden// Oven.

1. Eerst moet er wat rekenwerk verricht worden. Krimpplasic wordt drie keer zo klein in de oven en we willen dat het hartje precies op het speldje past. Mijn speldjes zijn 2,5 cm breed dus dat betekent dat mijn hartjes minimaal 7,5 cm breed moeten zijn, voor de zekerheid neem ik het ruim en doe 8 cm.

2. Teken je harten en besluit wat je er in wilt schrijven. Ik ga voor traditionele snoephartjes teksten.

3. Ik wil dat mijn tekst handgeschreven lijkt. Om dit te bereiken schrijf ik eerst met potlood het woord in het hart en kleur de omtrek met kleurpotlood in. Als het woord helemaal 'omringd' is door kleur gum ik de potloodlijnen voorzichtig uit.

4. Als alles ingekleurd is kunnen de harten worden uitgeknipt en de oven worden gedaan. Volg hiervoor de instructies die bij je krimpplastic zitten. Mijn hartjes moesten op 175 graden in de oven totdat ze waren opgekruld en weer plat waren. Even laten afkoelen onder een stapel boeken en dan...

5. ...zijn ze een stuk kleiner! Nu moet alleen het speldje nog worden vastgeplakt. Hiervoor kan je het beste een lijmpistool gebruiken.

Je speldjes zijn nu klaar om weggegeven te worden. Schrijf er een lief briefje bij en verras er iemand mee op Valentijnsdag! Veel succes!

Aan wie zou jij zo'n speldje geven?

♥ Lonneke


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen