28 maart 2014

BOEKEN | Maart

Ik was een beetje verbaasd toen ik erachter kwam dat ik deze maand maar twee boeken heb uitgelezen, want naar mijn idee heb ik ongeveer heel maart met mijn neus in een boek gespendeerd. Nu was één van de twee boeken ook wel redelijk dik, dus daar kan het ook aan liggen...

De Boeken:
An Abundance of Katherines door John Green
Eline Vere door Louis Couperus

Zoals ik al zei in de boeken-post van vorige maand wilde ik weer een boek van John Green lezen. Ik heb er meteen een hele bups besteld en An Abundance of Katherines was mijn eerste slachtoffer.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het lastig vind dit boek te beoordelen of zoiets. Als je The Fault in our Stars hebt gelezen herken je meteen de schrijfstijl van John Green, waar ik verder geen problemen mee heb. Ook het verhaal was interessant en er gebeurde veel, maar toch miste ik een beetje de diepgang of zoiets die je bij TFIOS wel had. Er miste een laagje zullen we maar zeggen.
Toch ben ik wel heel positief over dit boek hoor! Het leest lekker weg en het is een heel origineel verhaal. Ik heb er zeker plezier aan beleefd!

Eline Vere is een oude bekende van me. Heb jij ook van die boeken die je af en toe gewoon even móet lezen? Eline Vere is zo'n boek voor mij. Je even inleven in Den Haag aan het einde van de negentiende eeuw met alle freules en baronnen en een heleboel geld en feesten is gewoon lekker. Het is wel een dik boek, dus ik ben er wel lang mee bezig geweest. En ik zal je eerlijk zeggen: als ik het dan eenmaal uit heb hoef ik het ook echt even niet meer te zien. Totdat ik een half jaar later weer een onbedwingbare behoefte krijg het te lezen en dan begint de cirkel opnieuw...

Ik kan alvast verklappen dat ik het volgende maand zal hebben over Monuments Men van Robert Edsel. Ik ben er net in begonnen en kan er dus nog niet echt iets over zeggen, maar het onderwerp spreekt mij als kunstgeschiedenis-nerd heel erg aan!

♥ Lonneke


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen