14 maart 2014

Five Things | Eleven

Eindelijk heb ik weer Five Things verzameld! In deze serie artikelen deel ik steeds vijf dingen waar ik dat het moment helemaal blij mee ben. Vandaag is het tijd voor de elfde editie...

 Love Does
Als je me volgt op instagram heb je dit boek al een keertje voorbij zien komen: Love Does van Bob Goff. Zoals de titel al doet vermoeden gaat het over de liefde en hoe die vooral actief is in plaats van passief. Met anekdotes uit zijn eigen leven laat Goff zien hoe je leven kan veranderen als je meer liefde geeft aan de mensen om je heen. Ik heb het nog niet uit, maar het is nu al heel inspirerend! 
Het boek is onder andere te koop via Bol.com.

Een vroege zonsopgang in de buurt van Gouda.
Vroeg opstaan
Ja, je leest het goed: vroeg opstaan. Voor school moet ik vaak vroeg weg en door wekenlang tegen wil en dank zo vroeg op te moeten is mijn lichaam nu gewoon klaar met slapen om half zeven. Je kan er weinig aan doen. Eigenlijk vind ik het wel fijn, want het scheelt een hoop gehaast 's ochtends en op dagen dat ik niet vroeg weg moet heb ik lekker veel aan mijn ochtend.

Instagram & VSCO
Instagram is niet iets heel nieuws in mijn leven, maar het heeft wel een hele opleving gemaakt sinds ik de vsco app tot mijn beschikking heb. Vsco is een fotobewerkings app met hele mooie effecten en mogelijkheden tot het bewerken van je foto's. Ik gebruik de filters van instagram zelf eigenlijk nooit meer. Vsco kan worden geïnstalleerd op android en apple producten!

Shy Girl Loud Voice
Deze blog is al een paar keer voorbij gekomen, maar is nog steeds tot mijn überfavoriete blog van het moment. De outfits die Kacie draagt zijn allemaal stuk voor stuk even geweldig en haar schoenencollectie is om van te kwijlen. Het helpt ook mee dat ze Free People verslaafd is (net als ik) en heel veel items van dit merk bezit (niet net als ik). Mijn tactiek is om zoveel mogelijk op haar blog rond te hangen, zodat ik ook wat van haar stijl toegestraald krijg. Want zo werkt dat toch?

Naast beeldhouwer was Bertel ook een gevierd fotomodel.
Bertel Thorvaldsen
Bertel Thorvaldsen is een probleemgeval. Ik word namelijk niet zo blij van hem, maar ik weet dat ik dat maar beter wel kan worden want ik zit nog minimaal een maand met hem opgescheept. Bertel Thorvaldsen, de beroemde Deense beeldhouwer uit de negentiende eeuw, is namelijk het onderwerp van een scriptie die ik schrijf. Nou zeg ik wel dat ik niet zo blij van hem word, maar naar mate je meer leest en een persoon beter leert kennen wordt zo'n onderzoek toch wel interessant. En dan besef je dat je eigenlijk gewoon een ordinaire kunstgeschiedenisnerd bent. Zoals Bertel zou zeggen: Nå og!* Daar ben ik het helemaal mee eens, Bertel.

♥ Lonneke

*Nou en! (in het Deens dus).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten