12 maart 2014

Try Before Ju-ly

Nu het zonnetje toch echt wel doorgebroken is, wordt het eindelijk tijd om na te gaan denken over je zomergarderobe. In de lente wil ik altijd alles omgooien en het verbaast me niet dat ik eigenlijk al mijn zomerkleren stom vind op het moment. Helaas is het voor mij niet zo realistisch om alles weg te doen en een complete nieuwe wardrobe aan te schaffen, dus ik zal het moeten doen met strategische nieuwe items waar ik lekker veel outfits mee kan maken.
In het kader van 'alles veranderen' merk ik dat ik me steeds meer aangetrokken voel tot bepaalde trends, waar ik eerst helemaal niks mee had. Dit zijn een aantal items die ik maar al te graag in mijn kast zie liggen voor de zomer losbarst.
Hoeden
Deze trend hangt al een poosje rond, maar nog steeds ben ik er niet vol voor gegaan. Ja, ik heb wel zo'n leuke flapperd, maar naar buiten heb ik hem nooit gedragen. Daar wil ik graag verandering aan brengen, want hoeden zijn cool! Ze geven een effortless effect aan je outfit en verbergen een joekel van een bad hairday. En omdat mijn hoed stiekem een maatje te klein is kan ik me gaan vermaken met het uitkiezen van het perfecte exemplaar!
Kant
Geen stofje is romantischer dan kant, en bijkomend voordeel: het is ook nog eens lekker luchtig. Al digitaal bladerend door de Free People-catalogus zag ik een heleboel kant. Heel vrouwelijk in flowy jurken en rokken, maar ook weer stoer gecombineerd met leer. Best veelzijdig stofje dus. Ik ben natuurlijk al op de goede weg mijn nieuwe trui, maar het liefst zou ik zo'n lang vest-ding van kant willen hebben dat je over elke jurk of shirt heen kan smijten. Kijk, ik hou gewoon van laagjes en zo'n extra textuurtje maakt het allemaal net wat interessanter.
Maxi's
Het beste aan de zomer is dat je weg kan komen met het dragen van één of twee kledingstukken: een jurk of een t-shirt en rokje bijvoorbeeld. Een maxi-jurk lijkt me daarom echt geweldig, omdat je je geen zorgen hoeft te maken over of de hele wereld je onderbroek ziet (ben ik nou zo preuts, of zijn jurkjes tegenwoordig echt heel kort?), en ze zijn gemaakt van lekkere dunne stofjes. Ik heb in m'n hele leven nog nooit een maxi-jurk bezeten, dus dat wordt een first! Maxi-rokken vallen in dezelfde ideale categorie en sinds ik er zelf eentje heb snap ik niet waarom ik er niet eerder een heb aangeschaft... Geweldige dingen!
Blote Ruggen & Doorzichtige Stofjes
Vorige zomer begon ik een beetje in de 'lage ruggen'-trend te komen en dit jaar ga ik daar lekker mee verder! Ik wil graag een paar mooie bandeau topjes aanschaffen zodat ik ook wat meer doorzichtige stofjes kan gebruiken voor een gelaagde look.
Boyfriend Jeans
Gescheurde boyfriend jeans zijn ineens immens populair bij de bloggers. Ik heb letterlijk nog nooit in m'n hele leven een broek met scheuren gekocht, maar een oude spijkerbroek zelf kapot maken wil ik nog wel proberen. Dus dat is een van mijn plannen voor de komende tijd. Zo'n gescheurde broek staat volgens mij heel leuk bij een schattig topje met kant (en een hoed?) en sneakers. Zeker lente-outfit material!

Welke trends wil jij gaan proberen de komende maanden?
♥ Lonneke

(alle afbeeldingen zijn afkomstig van mijn fashionboard op pinterest)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen