10 juli 2014

TRAVEL | Travel Journals + a peek inside my New Zealand diary...

 "the world is a book, and those who do not travel read only a page."
- Sint Augustinus

De zomervakantie is aangebroken (of bijna in ieder geval) en dat betekent dat er weer gereisd mag worden. Ik ben net terug van een geweldige vakantie, maar eerlijk gezegd zou ik zo weer kunnen vertrekken! De afgelopen jaren ben ik reisdagboekjes bij gaan houden en vanmiddag heb ik me kunnen vermaken met het herlezen van al mijn verhalen en avonturen. Mijn eerste boekje komt uit 2001 (toen was ik dus negen!) en bevat een verslag van een logeerweek bij mijn oom en tante in Engeland. Elke maaltijd wordt helemaal beschreven en dus weet ik nu, na 13 jaar, dat ik bij hen een heerlijke maaltijd van vissticks, aardappels, erwten, bloemkool en wortels heb mogen nuttigen. Deze beschrijving wordt gevolgd door een enthousiast: mjam mjam! 
Ook reizen naar Nieuw-Zeeland, Berlijn, Londen, Roemenië en natuurlijk Zuid-Afrika heb ik bijgehouden in een dagboek. Op de reis zelf is het soms lastig om elke dag even te zitten en de belevenissen van de dag neer te pennen, in Zuid-Afrika heb ik bijvoorbeeld maar een klein stukje daadwerkelijk in Afrika geschreven. Ik vind het ook niet erg om weer thuis het grootste gedeelte van het verslag te schrijven. Ik heb dan een bureau, plakstift en wat je verder nog nodig mag hebben. Voor mij is het het belangrijkst dat ik over 10 jaar zo'n boekje kan pakken en weer alle herinneringen naar boven kan laten komen van een bepaalde reis. 
De reis naar Nieuw-Zeeland maakte ik met mijn familie in de zomer van 2009. Dit is de enige reis waar ik wel bijna elke dag iets heb opgeschreven. Zes weken lang reisden we met z'n zessen door het land en het blijft grappig om te lezen over alle frustraties die 16/17-jarige Lonneke had door het leven op elkaars lip, maar ook alle dingen die ik tof vond natuurlijk! Ik vond ook allemaal tekeningetjes in het boekje en het leek me leuk om die met jullie te delen :)
Je bent in een compleet nieuw land aan de andere kant van de wereld, wat doe je? Shoppen natuurlijk! Mag ik dit meetellen als mijn eerste haul/shoplog?
Ziehier: een pluk (stink)wol van een nietsvermoedend schaap dat rustig liep te grazen op een voormalige Lord of the Rings-set. Daaronder mijn versie van de heuvel waarop het hobbitdorp staat. Niet mijn beste werk.
Aw yeah, een nieuwe zonnebril! Dit was de periode dat de raybans enorm populair werden en ik was echt superblij met deze nepperds. Ik heb ze trouwens nog steeds...
Dit valt echt 100% in de categorie creepy! Waarom, Lonneke?! Waarom glimwormfeitjes??
Ehrmageeerd, Steehrbeercks! En dan zelfs niet eens koffie nemen... Gelukkig was de warme chocolademelk wel 'mmm'. Oh, en blijkbaar vond ik jongens die een korte broek bij hun schooluniform droegen er stom uitzien. Whatevaah!
De zin waar ik vrijwel al mijn reisverslagen mee beëindig! 

Ik hoop dat je het leuk vond een kijkje in mijn reisdagboek te nemen! Hou jij ook een reisdagboek bij? 
♥Lonneke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten