15 augustus 2014

DIY | Super Moon Art

Ik was al weken op zoek naar een mooie poster of print van de maan, maar kon telkens niets moois of betaalbaars vinden. Het duurde dus een poos voordat ik me bedacht dat ik zelf gemakkelijk wat kon maken voor aan de muur. Deze DIY kun je gemakkelijk aanpassen naar je eigen smaak, en aan het einde van de uitleg zal ik nog wat andere opties noemen! Go crazy!
De benodigdheden zijn in ieder geval lekker basic: wit en zwart papier, schaar, lijm, potlood, gum, een zilverkleurige marker, eventueel een liniaal en een voorbeeld van de fases van de maan. Alleen het zwarte papier en de marker had ik nog niet in huis en die twee dingen kon ik bij de Pipoos vinden.
De eerste stap is om je papier op het gewenste formaat te knippen. Daarna ga je cirkels tekenen op het witte papier. Hoeveel je er tekent hangt af van de hoeveelheid fases die je op je poster wilt hebben. Ik tekende er twaalf voor mijn poster. Je ziet dertien fases op mijn poster maar de kleinste twee maantjes kon ik uit één cirkel knippen.
Leg je cirkels op je papier om de plaats van je manen te bepalen. Denk ook na waar je welke fase wilt plakken. Knip je cirkels op het gewenste formaat uit en plak ze op je papier.
Ik wilde een quote in het midden van de poster hebben, dus zocht ik op Tumblr naar een toepasselijke zin (of in dit geval een soort gedicht). Om recht te schrijven gebruikte ik een ander vel papier als liniaal, maar een echte liniaal is natuurlijk handiger. Als laatste trok ik de quote in potlood over met mijn zilverkleurige stift. De poster is nu klaar om opgehangen te worden!
Misschien dat ik ooit nog eens een potlood pak om de kraters en schaduwen van de maan in de witte cirkels te schetsen, maar nu ben ik er ook erg blij mee.
Je zou ook gewoon plaatjes van de maan en verschillende fases van de maan kunnen uitprinten en opplakken voor een professioneler uiterlijk. Of een rond papier gebruiken en de manen in een cirkel plaatsen. Wat me ook vet lijkt is om de manen te knippen uit papier dat is bedruppeld met waterverf, zodat er een soort tie-dye effect ontstaat. Je kunt deze DIY dus volledig naar je eigen smaak custimizen, de quote kan je natuurlijk ook vervangen door een andere zin. Het gaat erom dat je lekker een middagje kan rommelen en aan het eind van de rit iets tofs hebt voor aan de muur voor ongeveer vijf euro!

Wat vind jij van deze DIY?
♥ Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen