13 augustus 2014

TAG | Shoe Stories

De Shoe Stories Tag zag ik op het kanaal van Vera Camilla en het leek me leuk om deze tag ook te doen. Daarnaast heb ik al een poosje geen persoonlijke posts gedaan, dus hierbij een kijkje in mijn schoenen verleden!
Allereerst deze bruine brogues van Cotton On. Ze zien er nu niet meer zo sjofel uit, maar toen ik ze kocht in 2009 in Nieuw-Zeeland vond ik ze echt geweldig cool. Ik weet nog dat ik toen net begon met het lezen van blogs en vintage bloemenprintjes en schoentjes als deze kwam je heel veel tegen op LOOKBOOK.nu. Dus toen ik deze vond op vakantie was ik er echt super happy mee! Achteraf gezien zijn het natuurlijk schoentjes van niets, maar de herinnering aan die vakantie en die periode maakt ze toch speciaal.
Jullie weten dat ik ervan hou om tweedehands te shoppen (of vintage, dat klinkt wat beter) en deze laarzen zijn het eerste vintage paar schoenen dat ik ooit kocht. Again, de neuzen zijn nu een beetje afgesleten, maar toen ik ze vond waren ze nog helemaal mooi en maar negen euro! Misschien was dat wel het moment dat ik verslaafd raakte aan de kringloop... 
In 2012 gaven mijn best vriendin en ik een Vintage Cocktailparty. Speciaal voor die gelegenheid kocht ik dit paar retro peep toe hakken. Ik vind ze nog steeds prachtig, maar helaas lopen ze niet heel lekker. De hak is niet heel hoog door het plateau onder de tenen, maar het gat voor de tenen is een beetje te klein, waardoor mijn tenen worden afgekneld. Daarom heb ik ze na die ene avond misschien één of twee keer aangehad. Elke keer als ik ze weer zie moet ik denken aan dat ene leuke feestje dat wij hadden georganiseerd!
Het laatste paar is de ultieme klassieke schoen, naar mijn mening dan. Mijn witte All Stars. In 2013 hakte ik eindelijk de knoop door om ook een paartje aan te schaffen en nog steeds ben ik heel blij met deze beslissing. Ik moet ze binnenkort eens in de wasmachine gooien, maar verder zijn het topschoenen! Ik heb ze de hele winter van 2013/2014 gedragen. Dat was echt een goede winter, want het was warm genoeg om bijna elke dag dunne schoenen als All Stars te dragen! Perfect!

Hebben jouw schoenen ook verhalen te vertellen?
♥ Lonneke




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen