17 september 2014

After School | Healthy Snacks

Als je op de middelbare school zit, of een vervolgopleiding volg herken je dit vast wel: je komt thuis op een hele rare tijd en ook al is het geen tijd voor een volledige maaltijd, je hebt flink honger. In de meeste gevallen is dit het moment dat de koekjes en chips uit de kast worden getrokken om de honger te stillen. Af en toe niks mis mee hoor, maar als je je vaak in deze situatie bevindt zijn deze tip voor gezonde snacks misschien wel handig!
Fruit is sowieso goed (gezond enzo), maar met een beetje pindakaas wordt je appeltje net wat interessanter.
Noten vullen prima, zonder dat ze al te vet zijn. Ik kies het liefst voor ongezouten noten. Die hoeven trouwens niet meteen heel duur te zijn. Bij de Lidl heb je al notenmixen voor onder de twee euro.
Mijn favoriet: worteltjes met hummus. Je hoeft niet een hele zak op om je voel te voelen, het is lekker, en je hebt ook weer aan je dagelijkse portie groente gewerkt!
Frisdrank is af en toe best wel lekker, maar ik drink het liefst water of thee. En gelukkig heb je thee in enorm veel verschillende smaken, dus variatie is er zeker. De lieveling van dit moment is mijn Chai-thee van Zonnatura. Heel kruidig en superlekker als je van kaneel houdt!

Deze koekjes vallen ook in de categorie 'gezonde snack'!
♥ Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten