12 september 2014

BEAUTY | Wakker Worden!

De laatste tijd ben ik erg tevreden met de producten die ik op mijn gezicht smeer. Het zijn er niet zo veel (gelukkig), en maar een klein gedeelte is make-up. Mijn ochtendroutine heeft deze volgorde:

Ik gebruik de Aloe Gentle Facial Wash om mijn gezicht te wassen. Deze wash geeft mijn huid een heel schoon gevoel, maar bevat geen zeep, dus mijn gezicht voelt niet trekkerig.

Soms sla ik dit product over, maar als ik het gevoel dat mijn gezicht wat extra moisture kan gebruiken breng ik de Aloe Soothing Gel aan. Als je een gevoelige huid hebt zijn gels beter dan crèmes en deze verzorgd de huid heel goed.

In de ochtend word je vaak wakker met plekjes waarvan je denkt: 'dit zou zich wel eens tot een puistje kunnen gaan ontwikkelen'. Mijn methode is om die plekken aan te stippen met een druppel Tea Tree Behandelingsolie. Puistjes verdwijnen er niet op slag van, maar ik heb wel het idee dat ze snelle weggaan en soms niet eens tot volle ontwikkeling kunnen komen. Score!

Zonnebrand! Elke dag insmeren is het beste voor je huid en ik heb hier twee opties: factor 50 van Biodermal en factor 30 van Byron Bay. Biodermal is een dikke crème die langzaam intrekt en lang beschermt. Byron Bay is een olie die superlekker ruikt en snel intrekt, bijkomend voordeel: je wordt er ook sneller bruin van! Afgelopen zomer was Biodermal een must, nu kan ik wel weer wegkomen met factor 30 van Byron Bay.

Voor donkere cirkels onder mijn ogen gebruik ik de Light Reflecting Concealer van Catrice. Deze werkt erg prettig en de tint 'Ivory' is precies goed voor mijn huidskleur.

Over mijn mascara heb ik laatst al het een en ander geschreven, maar deze mag dus niet ontbreken op mijn gezicht.

Het laatste flesje past niet helemaal bij het gemeenschappelijke thema 'gezicht'. Dit luchtje spuit ik namelijk absoluut niet in mijn gezicht, maar ruikt wel heerlijk fris.

En dat is de laag die op mijn gezicht gaat voordat ik de deur uit stap! Ik ben erg tevreden met deze producten, maar misschien heb jij wel een favoriet product dat ik ook eens moet proberen! Laat het me weten in de reacties :)
♥ Lonneke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten