6 oktober 2014

Rotterdam | De Markthal

Vorige week is na jaren bouwen eindelijk de Markthal geopend! Natuurlijk wilde ik niet te lang wachten om dit bouwwerk met eigen ogen te zien, dus zaterdag gingen ik en mijn ouders eens een kijkje nemen. 
Zoals je ziet is de hal gigantisch! Overal staan 'kraampjes' waar je lekkere dingen kan kopen, proeven en ruiken. Heel leuk allemaal, maar laten we het eens hebben over het plafond. Dat is namelijk de plaats waar zich het grootste kunstwerk ter wereld bevindt. In ons eigen Rotterdam! 
Het effect is heel grappig, het lijkt alsof je zelf niet groter bent dan een mier als je omhoog kijkt. Je ziet de onderkant van paddenstoelen, vissen, fruit en allerlei andere producten van de natuur, allemaal veel groter dan dat jij bent. 's Avonds is er een soort lichtshow die het werk op verschillende plekken oplicht. Die heb ik nog niet gezien, maar dat komt nog wel een keer!
Over lekkere dingen gesproken... Wat dacht je van mini donuts in alle kleuren van de regenboog, of bonbons in elke smaak die je maar kan bedenken? Ik heb me deze keer nog goed ingehouden, maar hoe leuk zou het zijn om een doos van die donuts mee te nemen als verrassing voor iemand? Zou mijn dag helemaal goed maken!
Mijn moeder kon zich dan weer niet bedwingen en kreeg haar zoete buit mee in deze toepasselijke tas. Ik denk dat we ons hier allemaal wel in kunnen vinden!

♥ Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen