20 december 2014

Christmas Baking | Gingerbread

Er zijn bepaalde gerechten of baksels waar je meteen aan denkt bij kerst. Gingerbread men bijvoorbeeld. Probleempje: ik heb die dus nog nooit in de winkel gezien en ook nog nooit gegeten. Daarom heb ik ze vandaag zelf gemaakt. Het was even zoeken naar een recept waar je geen bijzondere dingen voor nodig had (melassesiroop bijvoorbeeld), en uiteindelijk werd het dit recept.
Op het recept heb ik weinig aan te merken. Mijn deeg was een beetje droog, dus ik heb er wat meer boter ingedaan dan was aangegeven maar dat ging gewoon goed. De koekjes zijn heel erg lekker geworden! Volgende keer doe ik er waarschijnlijk meer kaneel en gember in dan nu om er nog wat meer smaak in te krijgen.
Ik heb glazuur van Dr. Oetker gebruikt, omdat ik geen zin had om het zelf te maken. Zoals je ziet ben ik niet zo'n pro met glazuur, maar het geeft wel een leuk effectje, toch? En had al gezegd hoe lekker ze zijn? Ik heb er misschien al vijf op en ze zijn letterlijk net klaar... Het privilege van de bakker zullen we maar zeggen!

♥ Lonneke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten