11 december 2014

DIY | Little Ring Dishes

Vraag van de dag: waar berg jij je ringen op? Bij mij liggen ze altijd overal en nergens (badkamer, bureau, tassen), dus toen ik dit project zag op A Beautiful Mess leek het me leuk om te proberen. Bij de Pipoos kocht ik twee pakjes fimo klei (zwart en wit) om voor het 'echte' marmer effect te gaan. Van die twee pakjes kon ik zes bakjes maken, maar zoals je ziet zijn ze niet allemaal gemarmerd.
Twee bakjes zijn voornamelijk grijs met een marmer-effect, twee zijn zwart, eentje is grijs en de witte lijkt nog het meest op marmer. Om een echt marmeren bakje te maken zou ik aanraden om twee pakjes witte klei en één pakje zwarte klei te kopen. Gebruik veel meer wit dan zwart en kneed het niet te vaak op de manier die in de tutorial wordt aangeraden, and you should be fine. Ook al zijn ze niet zo geworden als ik me had voorgesteld, ik vind ze nog steeds erg leuk.
De bakjes moeten in de oven gebakken worden. ABM raadt hier een 'oven proof' bakje voor aan. Volgens mij heb ik die niet, dus ik heb een muffin bakblik gebruik en dat werkte heel erg goed! Voordat ze de oven in gingen heb ik bij een paar bakjes woorden in de bodem gestempeld. Na het bakken waren ze ook nog zichtbaar, dus dat is een leuk idee om ze nog meer te personaliseren. 
Als laatste heb ik de bakjes bewerkt met een gouden marker van het merk Edding. Het grijze bakje gaf ik polkadots en bij de rest heb ik alleen de randen 'verguld'. Al met al ben ik er een uurtje mee bezig geweest, dus dit is een lekker snel projectje.
Ik weet niet wat ik met zes ringenbakjes aanmoet, maar hé ik kan ze altijd nog onder de kerstboom leggen als cadeautje! Geen slecht plan denk ik zo. 

♥ Lonneke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten